Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Spiltans webb. Om cookies på spiltanfonder.se

Jag godkänner

Förbättrat kunderbjudande med investeringssparkonto

En väsentlig förbättring av vårt digitala erbjudande är på gång under hösten för dig som är direktkund hos oss. Det blir ett klart lyft från dagens existerande inloggningstjänst och vi hoppas och tror att upplevelsen för våra direktkunder blir betydligt bättre.

En nyhet blir investeringssparkonto, ISK, som flera av våra kunder efterfrågat. Den nya lösningen möjliggör att du som kund kan ha flera depåer i ditt namn varav investeringssparkonto är ett alternativ. För dig som sparar till barn eller barnbarn, eller kanske har flera olika sparmål blir det enklare att separera ditt fondinnehav. 

All fondhandel, det vill säga köp, sälj, byten och månadssparande blir enklare för dig att sköta. Du får också en bra överblick och visualisering av utvecklingen på ditt sparande i olika tidsperioder, din risknivå och din avkastning.

För att göra detta möjligt kommer direktkunders innehav att registreras hos Fondab och detta sker helgen den 17-18 november. Registreringen av andelar hos Fondab innebär inte någon förändring i hur vi förvaltar spararnas pengar eller hur vi tar hand om våra kunder. 

I samarbete med Fondab arbetar vi fram en lösning med deras väl utvecklade infrastruktur kring digitaliserad fondhandel. Fondab tillhandahåller Sveriges idag största fondhandelsplattform. 

Givetvis innebär inte detta några extra avgifter för dig som kund. Anledningen till att vi gör detta är för att vi vill kunna erbjuda en konkurrenskraftig digital lösning. Istället för att ägna oss åt avancerade IT-projekt kan vi nu koncentrera oss på det vi kan bäst – att förvalta fonder.

Vi kommer att skicka ut brev med mer detaljerad information framöver. Om du har frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att höra av dig till oss, Tel: 08-545 813 40 eller e-post: fonder@spiltan.se. Du hittar också mer information under Vanliga Frågor.